donderdag 17 mei 2012

Rommelen in het buitenland

Lieve Nouk,

Ik kan me helemaal vinden in je rommelmarktverhaal, hoewel het voor mij een relatief nieuwe hobby is. Maar wat is het leuk om langs kraampjes te struinen en je te verbazen over de rommel die mensen proberen te slijten! En soms vind je, tussen al die troepjes, onverwachts een parel voor een schappelijk prijsje. Zoals jouw boekje over Parijs, met prachtige art nouveau-voorkant!

Berlijn: Flohmarkt am Arkonaplatz
Op vakantie vind ik het bezoeken van een rommelmarkt een leuke manier om een stad en haar locals te leren kennen. Wat mij opviel, is dat er in steden als Berlijn en Madrid iedere zondag een rommelmarkt plaatsvindt. In Berlijn hebben we zelfs twee rommelmarkten op dezelfde dag bezocht in de wijk Prentzlauer Berg. De ene rommelmarkt was intiem en had vreemde items, zoals grote letters die op gebouwen staan, en kisten vol deurklinken. De andere rommelmarkt was groot en professioneler opgezet, met exotische eetkraampjes. Als je op zoek bent naar vintage meubels, moet je vooral daar zijn. Wij vonden er lp's voor een mooi prijsje, die waren toch iets makkelijker te vervoeren met de trein... 
Madrid: El Rastro

In Madrid was het zeer rustig op zondag. Totdat je in het El Rastro-gebied kwam. Een stroom van mensen liep van en naar deze rommelmarkt. Wij lieten de drukke kraampjes met nieuwe spullen aan de hoofdstraat links liggen en gingen de nauwe zijstraatjes in, waar het een stuk rustiger was. Daar vonden we de oude meuk waar we naar op zoek waren: antieke naaimachines, meubels, lp's en andere snuisterijen. Het wijnrek op de foto rechts had ik graag mee willen nemen. Helaas paste 'ie niet in mijn koffer.

Ook ik ben inmiddels druk bezig met de voorbereidingen voor onze eigen rommelmarkt. Vandaag ben ik mijn kledingkast ingedoken, en heb ik jurkjes geselecteerd die ik niet meer draag, maar die nog niet versleten zijn. Ik hoop dat ik iemand anders er blij mee kan maken. En anders gaan ze na afloop in de zak van Max!

Zelf hoop ik ook nog dingen te scoren. Hier volgt mijn verlanglijstje:
- een analoge personenweegschaal
- oranje typmachine
- oranje telefoon met draaischijf
- oude zwart-witfoto's

Ik weet het, ik ben weer moeilijk met mijn oranje items, maar zo voorkom je wel dat je met meer spullen thuiskomt dan je vertrokken was!

Liefs,
Nee 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten