dinsdag 8 mei 2012

Rommelen

Lieve Nee,

Al werkt het druilerige weer niet mee, één ding geeft mij en mijn vriend altijd een lentegevoel: de rommelmarkten beginnen weer! Eind april verschijnen vaak langzaamaan weer die handgeschilderde bordjes langs de weg, waar ik in dit digitale tijdperk zo blij van kan worden. Niks geen neonletters in de polder, geef ons maar ouderwets een plank en een pot verf! Zo rommelig als de tekst op de bordjes staat, zo rommelig zijn ook de markten bij ons op het 'platteland'. En daar verheugen wij ons ieder jaar weer op.

Komend weekend is het weer zover: dan staat de rommelmarkt in Westmaas op de planning. Het is onze favoriet mag ik wel zeggen, we hebben er al menig prullaria vandaan. Vriend gaat altijd voor de praktische dingen, ik meer voor de leuk. Met koninginnedag waren we in Leiden, waar verwoed op zoek werd gegaan naar een nieuwe hark - de vorige rommelmarkt-hark heeft na een bittere strijd met het gras helaas het leven gelaten. Je raadt natuurlijk wel met welk object we huiswaarts zijn gegaan!

Tot nu toe ben ik slechts bezoeker geweest van dit rommelige fenomeen, maar dit jaar komt daar verandering in: jij en ik gaan samen de rommelmarkt van Vierpolders onveilig maken! Vanavond heb ik de eerste voorbereidingen getroffen: spullen uitgezocht, dozen ingepakt, en in een gekke bui heb ik zelfs een provisorisch sieradenhoudertje in elkaar geflanst. Ziet er nog best leuk uit, al zeg ik het zelf. Door al dat rommelen in mijn eigen spulletjes heb ik er al helemaal zin in gekregen. Jij ook?

Liefs, Nouk

1 opmerking: