woensdag 20 juni 2012

Tuinnieuwtjes

Lieve Nee,

Ik kan het niet laten... ik móet mijn tuinblijheid even met je delen! Zo plukte ik afgelopen week bijvoorbeeld de eerste aalbessen uit eigen tuin. Ze zijn precies als in de winkel - maar dan lekkerder natuurlijk. Ik heb zelfs een bakje weggegeven, met mooie strik erom. De tweede lading heb ik zojuist geplukt, om straks lekker in mijn eentje op te peuzelen!

Verder blijken we een hommelnest in de tuin te hebben! Ik wilde een oude plant weggooien, maar toen ik hem uit de pot trok kwam er een onwijs gezoem uit... Hommels schijnen steeds zeldzamer te worden, dus we hebben besloten ze lekker te laten zitten. Ik hoop dat je het kan zien op de foto, ze zitten in de aarde en hebben ook een nestje gebouwd tussen de takken onderaan, heel gaaf om te zien!


Nu het bijna zomer is, ontstaat er echt een bloemenzee in onze tuin. Twee roze hortensia's zijn volop aan het bloeien en de clematis bedekt de grond met een dikke deken van paarse bloemetjes. Een roze en een witte roos staan tegenover elkaar en lijken een wedstrijdje te doen wie de meeste bloemen heeft. Zolang het nog geen picknickweer is, blijf ik maar gewoon lekker in mijn tuintje zitten!

Liefs, Nouk  


1 opmerking:

  1. ziet er leuk uit ! Overigens, als je in een omgeving woont met veel groen om je heen, loop je een grote kans dat je last krijgt van boktor. Mocht dit het geval zijn, is dit de oplossing: boktor

    BeantwoordenVerwijderen