zondag 11 maart 2012

Lente en heimwee...

Lieve Nee,

Zo leer je elkaar nog eens op een andere manier kennen zeg... Heb ik je nog een bloempot kado gedaan ook... haha! Ik ben wel gek op bloemen, maar geen plant die het bij mij overleeft. En mijn vader heeft nog wel zulke groene vingers... Tegenwoordig heb ik mijn plantjes in de keuken staan, vlakbij de kraan. Gordijntjes open, 'oja plant!', kraan open en mijn plantjes zuchten weer van verlichting. Gisteren kreeg ik tulpen en narcissen van mijn moeder, dus het huis is helemaal lente-proof. Nu de ramen nog zemen en dan kunnen ze ook daadwerkelijk van de zon genieten...

Over zon gesproken... wat is het prachtig weer vandaag! Ik was vanmorgen eindelijk weer eens vroeg op (heb tegenwoordig het halve weekend nodig om bij te komen van de week... ?!?!) en toen ik het zonnetje zag ben ik meteen naar buiten gegaan. Achter ons huis ligt een soort plas, waar ik 's zomers vaak een rondje wandel. Eigenlijk wonen we wel heel fijn. In onze tuin begint de lente ook al zichtbaar te worden. Ik ben weer in een goed boek bezig, dus ik installeer me straks na het bloggen lekker op mijn tuinset in de zon!

Ga je wel eens naar de markt in Utrecht? Volgend weekend we logeren bij vrienden in Leiden en op zaterdagochtend staat een rondje markt gepland. Heb ik zo'n zin in! Ik hou al van de ochtend en dan zo'n gezellige markt met al die verse kruiden en fruit en brood en mmmmm!!!! Toch kan niets tippen aan een echte Franse markt. Hopelijk kunnen we weer naar Frankrijk op vakantie dit jaar, ik mis het enorm. Maar goed, eerst maar eens genieten van de Hollandse lente!

Liefs, Nouk

1 opmerking:

  1. Maar in die bloempot kan ik toch een mooie eetbare plant zetten? :D

    BeantwoordenVerwijderen