zondag 25 maart 2012

Teken van leven

Lieve Nouk, 
Margriet

Allereerst mijn excuses voor de radiostilte. Met dit mooie weer kom ik gewoon niet aan bloggen toe!
Lente-proof... Dat is ons balkon nu ook, na een bezoekje aan het tuincentrum. We hebben het balkon opgefleurd met sierplanten, hopelijk vinden de luizen die minder lekker dan groente- en kruidenplanten... En anders gaan we ze met een sopje te lijf. Ons balkon telt nu een hibiscus, een Spaanse margriet en zes gazania's. Jaja, goed voor je plantenkennis! 

Jeugdherberg Rhijnauwen
Utrecht is een fijne uitvalsbasis voor fietstochtjes. Je kunt alle kanten op. In het westen ligt kasteel Haarzuilens, in het noorden bevinden zich Maarssen en de Loosdrechtse Plassen, in het oosten de Utrechtse Heuvelrug en in het zuiden kun je mooi fietsen langs de Lek. Vandaag hebben we het eerste fietstochtje van het jaar gemaakt, naar Amelisweerd en omgeving. Amelisweerd is een klein natuurgebied dat tussen de Uithof, de A27 en de A12 ingeklemd ligt. Je kunt er wandelen langs de Kromme Rijn (in de zomer kun je er ook in zwemmen) en een lekker taartje eten bij Theeschenkerij de Veldkeuken. Eén van mijn favoriete bestemmingen bij mooi zomerweer.  

Hertje
Ik probeer tijdens fiets- en wandeltochten altijd beestjes te spotten. De score van vandaag: twee lama's, een konijn en een paar lammetjes. Twee weken geleden hebben we gewandeld in de Amsterdamse Waterleidingduinen bij Aerdenhout. Ik heb toen voor het eerst herten van dichtbij gezien in het wild! Je snapt wel dat ik erg in mijn nopjes was... :)

Het mag dan wel het begin van de lente zijn, maar ik ga vanavond stamppot maken, nu het nog kan. Andijvie, spekjes, geitenkaas en appel... Bye bye winter!

Liefs,
Nee


Geen opmerkingen:

Een reactie posten