zondag 29 april 2012

Allegaartje

Lieve Nee,

Iedere keer weer laat ik een allegaartje aan onderwerpen op je los met mijn blogs. Natuurlijk probeer ik wel eens een goed onderwerp te vinden om een hele blog mee vol te schrijven, maar ach, eigenlijk past het hak-op-de-tak principe wel bij mij. Dus hierbij wederom een allegaartje. Zo wil ik je allereerst mijn nieuwste kringloopaanwinst laten zien: een reisboekje over Parijs uit 1977. Er staan fantastische oude foto's in en het heeft zo'n lekkere oude boekengeur. Dat wordt vast weer een weekendje Parijs binnenkort!  

Weekendjes weg zijn sowieso wel aan mij besteed. Vorig weekend heb ik met mijn nichtje Namen en omgeving onveilig gemaakt. Het is toch briljant dat je na twee uur rijden al in zo'n buitenlands landschap zit?! Must-see was voor ons uiteraard de Carrefour. Ja, je leest het goed, we hebben een ordinaire Franse supermarkt bezocht en het was TOP! Wandelen door ellenlange schappen met keuze uit meer dan 200 verschillende toetjes. Struinen over de visafdeling met allerlei vissoorten waar Nederland het bestaan niet eens van lijkt te kennen. Een broodafdeling met de lekkerste soorten brood, die je zelf door de snijmachine mag halen. Wat smaakte dat fantastisch, mijn 'vakantie' was meteen al helemaal goed.
Wat ik je ook zeker niet wil onthouden, is mijn nieuwe broodtrommeltje. 'Lekker boeiend' zal je zeggen, maar gek genoeg word ik er echt blij van! Na jaren van kantinevoedsel en luie geen-zin-om-brood-te-smeren ochtenden besloot ik om toch voortaan mijn eigen brood maar mee te nemen naar het werk. Blokker had een vrolijk broodtrommeltje staan en zodoende neem ik nu iedere dag lekkere dingetjes mee naar mijn werk. Feestje! 
Liefs, Nouk   

1 opmerking: