zondag 26 februari 2012

Post


Briefpapier van Miss Maple
Lieve Nouk,

Eén van de leukste dingen die er bestaan, is post. En dan bedoel ik niet de blauwe envelop die je van de Belastingdienst krijgt, of weer een acceptgiro van de zorgverzekeraar, maar handgeschreven post. Brieven, kaartjes, pakketjes: ik word er erg blij van. Het begint al bij het openen van de brievenbus. M'n hart gaat sneller kloppen als er een handgeschreven envelop in ligt. De inhoud maakt dan niet eens zo veel meer uit...

Italiaans pakketje

Het is niet alleen het ontvangen van post, integendeel. Ik haal ook veel voldoening uit het versturen van post. Je kunt er je creativiteit in kwijt. Of je gedachten op een rij zetten. Of oeverloos zwammen over iets onbenulligs. Met een vriendin in Italië heb ik een pakketjescorrespondentie. Ik stuur haar Nederlandse specialiteiten als kruidnoten, stroopwafels (is ze dol op!) en drop. Van haar ontvang ik pakketjes met cantuccini, pasta en espressokoffie. Als Italiëfan ben ik dan natuurlijk helemaal in mijn nopjes!
Pakketje van m'n nicht, met alpinopet!

De correspondentie tussen jou en mij heeft zich nu deels verplaatst naar deze weblog. Handig, want het gaat allemaal sneller en je kunt er leuke foto's bij plaatsen. Maar het "echte werk", handgeschreven post, blijft toch het allerleukst!

Liefs,
Nee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten